Komunikacja z pacjentem


Autor: Marta Makara-Studzińska

ISBN: 978-83-7563-133-3

Format: B5

Objętość: 128

Oprawa: Miękka

Dostępność: Dostępny w magazynie

Cena: 34,00 zł
Cena dla prenumeratorów : 28,90 zł
LUB
Opis

Szczegóły

Słuchaj, rozmawiaj, obserwuj!

„Komunikacja z pacjentem” to książka, która uczy:
  • jak słuchać,
  • jak rozmawiać,
  • jak rozwiązywać konflikty,
  • jak udzielać wsparcia,
czyli jak budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także jak pokonywać pojawiające się trudności i własne słabości.
 
Komunikacja między lekarzem, a pacjentem to specyficzny rodzaj relacji społecznych, w której niewłaściwe postępowanie i brak zrozumienia może wręcz uniemożliwić realizację podstawowego celu medycyny – Primum non nocere. Prezentowana publikacja powstała z uwagi na chęć ukazania właśnie tych specyficznych mechanizmów komunikacji w relacjach lekarz – pacjent. Książka jest bardzo praktyczna. Autorka prezentuje wiele przykładów z praktyki lekarskiej oraz przedstawia cenne rady umożliwiające skuteczną współpracę między pacjentem a lekarzem. 
 
Za szczególnie ważne uważam informacje dotyczące rozpoznawania własnych możliwości i ograniczeń oraz tych samych problemów u pacjentów w różnym wieku, z rozmaitymi schorzeniami, a także pokazanie sposobów identyfikacji problemów w komunikacji oraz przedstawienie strategii radzenia sobie z problemami, które tę komunikację istotnie zaburzają.

Prof. dr hab. n. med. Jolanta Rabe-Jabłońska 
(fragment recenzji)
 
Jednym z najtrudniejszych elementów pracy lekarza jest umiejętność komunikowania się z pacjentem. Tym trudniejszym, że jak do tej pory w zasadzie nie było w toku studiów medycznych przedmiotu, który kształtowałby i doskonalił te umiejętności.
W prawidłowej (a więc satysfakcjonującej obie strony) interakcji lekarz – pacjent możemy napotkać liczne bariery, które bardzo szczegółowo i z dużą znajomością tematu opisuje Autorka. Wskazuje ona na werbalne i niewerbalne błędy, których należy unikać.
Coraz więcej lekarzy potwierdza fakt wzrastającej liczby pacjentów agresywnych, a ofiarą ich agresji stają się lekarze. Takim sytuacjom Autorka poświęca osobny rozdział: Komunikacja a konflikt. Style i sposoby radzenia sobie z konfliktem to z całą pewnością umiejętności niezbędne w pracy każdego lekarza.

Dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak 
(fragment recenzji)
 
Spis treści

Spis treści

Wstęp

Rozdział I Komunikacja zawodowa jako umiejętność interpersonalna

Rozdział II Model procesu komunikacji zawodowej

Rozdział III Zasady komunikacji w relacji pacjent-lekarz

Rozdział IV Komunikacja a konflikt

Rozdział V Specyficzne sytuacje w komunikacji z pacjentem i jego rodziną

Zakończenie
O Autorze

O Autorze

      Dr hab. n. med. Marta Makara-Studzińska
– specjalista psycholog kliniczny, posiada licencję psychoterapeuty i superwizora psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. W pracy badawczej zajmuje się problematyką psychologii i psychoterapii, w tym komunikacją interpersonalną.
Fragmenty książki

Product Attachments

View FileRozdział I. Komunikacja z pacjentem    Size: (75.14 KB)
View FileRozdział III.Komunikacja z pacjentem    Size: (102.43 KB)
Reklama pod kategoriami z lewej strony

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej