Za szczególnie ważne uważam informacje dotyczące rozpoznawania własnych możliwości i ograniczeń oraz tych samych problemów u pacjentów w różnym wieku, z rozmaitymi schorzeniami, a także pokazanie sposobów identyfikacji problemów w komunikacji oraz przedstawienie strategii radzenia sobie z problemami, które tę komunikację istotnie zaburzają. Prof. dr hab. n. med. Jolanta Rabe-Jabłońska |
|
Wstęp
Rozdział I. Komunikacja zawodowa jako umiejętność interpersonalna
Rozdział II. Model procesu komunikacji zawodowej
Rozdział III. Zasady komunikacji w relacji pacjent-lekarz
Rozdział IV. Komunikacja a konflikt
Rozdział V. Specyficzne sytuacje w komunikacji z pacjentem i jego rodziną
Zakończenie
Dr hab. n. med. Marta Makara-Studzińska– specjalista psycholog kliniczny, posiada licencję psychoterapeuty i superwizora psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. W pracy badawczej zajmuje się problematyką psychologii i psychoterapii, w tym komunikacją interpersonalną. |