Marketing gabinetu stomatologicznego


Autor: Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska

ISBN: Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska

Format: B5

Objętość: 180

Oprawa: Twarda

Dostępność: Dostępny w magazynie

Cena: 48,00 zł
Cena dla prenumeratorów : 40,80 zł
LUB
Opis

Szczegóły

Publikacja skoncentrowana jest na marketingowym aspekcie funkcjonowania gabinetu stomatologicznego, przedstawiając jego istotę, wskazówki związane z wdrażaniem i jego prowadzeniem. 

Celem wydania jest przybliżenie lekarzom dentystom instrumentów marketingowego oddziaływania na klientów gabinetu, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu relacji, który pozwala na zatrzymanie pacjenta „na dłużej”. Skupia uwagę na obsłudze pacjenta (jako nabywcy świadczenia zdrowotnego), która powinna stanowić filozofię gabinetu/kliniki stomatologicznej. Profesjonalna obsługa powinna wyznaczać pewną etykę zachowań (zarówno lekarskich, jak i biznesowych) i zapewniać realizację zobowiązań, które zostały podjęte względem pacjenta, aby go usatysfakcjonować.
 
W książce poruszona została tematyka bezpośredniej komunikacji werbalnej, rozpatrywana na wielu płaszczyznach:
  • dentysta – personel (m.in. jak zjednywać pracowników i zachować autorytet);
  • dentysta – pacjent dorosły (m.in. co robić, gdy pacjent mówi „nie” i co, gdy w końcu powie „tak”);
  • dentysta – pacjent dziecko (m.in. jakim językiem się posługiwać i jak próbować radzić sobie ze strachem małego pacjenta) i jego rodzic/opiekun (m.in. o konieczności edukowania dorosłych w zakresie profilaktyki najmłodszych).
Znalazło się również miejsce dla komunikacji z wykorzystaniem telefonu, papierowych nośników i internetu oraz komunikacji niewerbalnej.
 
Aby ułatwić przyswojenie treści zawartych w książce, zastosowano oznaczenia wyróżnione w tekście: przykłady „z życia wzięte”, cytaty, „złote myśli”, pogrubienia, ramki oraz zestaw blisko 40 ćwiczeń mających być inspiracją do podjęcia działań praktycznych. Ponadto każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, które wskazuje istotę problematyki omawianej w danej części książki.
 
Niniejsza publikacja przyczyni się do dalszego rozwoju gabinetu stomatologicznego, jako przedsiębiorstwa zarobkującego.
Spis treści

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ I 
Marketing w prowadzeniu gabinetu stomatologicznego

1. Istota usług 
2. Specyfika usług stomatologicznych 
3. Działalność marketingowa 
3.1. Istota marketingu 
3.2. Marketing mix 
3.2.1. Produkt 
3.2.2. Cena 
3.2.3. Dystrybucja 
3.2.4. Promocja 
3.2.5. Ludzie 
3.3. Marketing usług 
4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ II 
Poznanie pacjenta gabinetu

1. Istota segmentacji 
2. Przeprowadzanie segmentacji 
2.1. Kryteria segmentacji 
2.2. Konsekwencje wyboru segmentu działania 
3. Znaczenie badań marketingowych 
4. Projektowanie badań marketingowych 
5. Podsumowanie

ROZDZIAŁ III 
Zwrócenie uwagi pacjenta

1. Wyróżnianie się na tle konkurencji 
2. Budowa reputacji 
3. Elementy praktyki stomatologicznej pomocne w zwróceniu uwagi pacjenta 
3.1. Znak graficzny 
3.2. Oznaczenie gabinetu na zewnątrz budynku 
3.3. Wizytówka stomatologa 
3.4. Folder informacyjny gabinetu stomatologicznego 
3.5. Gabinet stomatologiczny a Internet 
4. Elementy urealniające niematerialność usług 
5. Promocja gabinetu 
5.1. Reklama 
5.2. Promocja sprzedaży 
5.3. Public relations 
5.4. Profesjonalna prezentacja 
5.5. Ocena działań promocyjnych 
6. Podsumowanie

ROZDZIAŁ IV 
Planowanie działań marketingowych

1. Analiza sytuacji gabinetu 
1.1. Ocena bieżącej sytuacji 
1.2. Cele do osiągnięcia 
2. Wdrażanie działań marketingowych 
2.1. Planowanie marketingowe 
2.2. Misja gabinetu 
3. Wybrane strategie marketingowe 
4. Kontrola działań marketingowych 
5. Podsumowanie

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA
Fragmenty książki

Product Attachments

View FileMarketing gabinetu stomatologicznego roz I    Size: (226.31 KB)
View FileMarketing gabinetu stomatologicznego roz IV    Size: (312.96 KB)

Mogą cię również zainteresować następujące produkty

Reklama pod kategoriami z lewej strony

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej